تبلیغات
پاسخ به شبهات تخصصی مسیحیت - 38. آیا واقعیت دارد كه امام زمان (عج) از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت؟ (2)

اشتراک و ارسال مطلب به:

ادامه پاسخ

پاسخ سوم: حضرت مهدی (ع) قوانین اسلام را اجرا خواهد كرد

تمام مسلمانان بر این مسأله اتفاق دارند كه دین اسلام تنها دینى است كه خداوند آن را مى‌پسندد و در قیامت از مردم خواهد پذیرفت ؛ چنانچه در سوره آل عمران آیه شماره 19 مى‌فرماید:

إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ.

در حقیقت، دین نزد خدا همان اسلام است‏

و یا در همین سوره آیه 85 مى‌فرماید:

وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ.

و هر كه جز اسلام، دینى [دیگر] جوید، هرگز از وى پذیرفته نشود، و وى در آخرت از زیانكاران است.

از طرف دیگر خداوند بارها در قرآن كریم به مسلمانان وعده داده است كه روزى فرا مى‌رسد كه دین اسلام سراسر عالم را خواهد گرفت و بر تمام ادیان دیگر پیروز مى‌شود، آن جا كه مى‌فرماید:

هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏. التوبه/33 و الصف /9 .

اوست كسى كه فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه كرد، تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند، هر چند مشركان را ناخوش آید.

و باز در سوره فتح آیه شماره 28 مى‌فرماید:

هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً.

اوست كسى كه پیامبر خود را به [قصد] هدایت، با آیین درست روانه ساخت، تا آن را بر تمام ادیان پیروز گرداند و گواه‏بودن خدا كفایت مى‏كند.

طبق روایاتى كه در كتاب‌هاى شیعه و سنى وجود دارد، این وعده خداوند در زمان ظهور حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف عملى خواهد شد و او است كه دین اسلام را بر تمام ادیان پیروز خواهد كرد و در سراسر عالم تنها دینى كه پیروى مى‌شود شریعت ناب محمدى است .

علماى اهل سنت به نقل از سدى ، مفسر نامدار صدر اسلام نوشته‌اند:

وقال السُدِّی : ذلك عند خروجِ المهدیِّ ، لا یَبقى أحدٌ إلا دَخَلَ فی الإسلامِ أو أدَّى الخِراجَ .

سدى گفته: این قضیه در زمان ظهور مهدى اتفاق خواهد افتاد كه هیچ شخصى نمى‌ماند؛ مگر این كه دین اسلام را مى‌پذیرد یا خراج (مالیاتى كه كفار به خاطر سكونت در سرزمین اسلامى مى‌پردازند) پرداخت مى‌كند .

الرازی الشافعی، فخر الدین محمد بن عمر التمیمی (متوفاى604هـ)، التفسیر الكبیر أو مفاتیح الغیب، ج16 ‌، ص33، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م.

الأنصاری القرطبی، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج8 ، ص121، ناشر: دار الشعب – القاهرة.

همچنین آلوسى در تفسیر خود مى‌نویسد:

(ویكون الدین كله لله) وتَضْمَحِلُّ الأدیانُ الباطِلةُ كُلُّها إما بهلاكِ أهلِها جمیعاً أو برجُوعِهم عنها خَشْیَةَ القتلِ قیل : لم یجیءْ تأویلُ هذه الآیةِ بعدَ وَسَیَتَحَقَّقُ مَضمُونُها إذا ظَهَر المهدیُّ فإنه لا یَبقى على ظَهْرِ الأرضِ مشركٌ أصلاً.

(و دین یكسره از آنٍ خدا گردد)، یعنى تمام ادیان باطل، از بین خواهد رفت؛ یا پیروان آن‌ها همگى هلاك خواهند شد یا از دین باطل خود به خاطر ترس از كشته شدن برخواهند گشت. گفته شده است كه این تأویل این آیه محقق نمى‌شود؛‌ مگر زمانى كه مهدى ظهور كند؛ زیرا در آن زمان است كه هیچ مشركى در روى زمین باقى نخواهد ماند.

الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (متوفاى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج9،‌ ص207، ناشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت.

تا این جا ثابت شد كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف، قوانین اسلام را در سراسر جهان حكم فرما خواهد كرد .

از طرف دیگر ما مى‌دانیم كه خداوند دین اسلام را براى نابودى بشریت نفرستاده است و در قرآن كریم كه كتاب قانون اسلام است، دستور داده نشده است كه بشریت را نابود كنید و همه آن‌ها را بكشید؛ بلكه دین اسلام براى نجات بشر از هلاكت و نابودى و پیمودن راه كمال فرستاده شده است .

رسول خدا صلى الله علیه وآله نیز رفتار ناپسندى با مخالفان خود نداشته است. در طول 23 سال رسالت آن جناب، هیچگاه كسى به خاطر این كه اسلام را نپذیرفته، كشته نشده و تمام جنگ‌هاى آن حضرت با مشركان، جنگ‌هاى تدافعى بوده است.

حال چگونه ممكن است كه حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف كه به منظور اجراى احكام اسلامى ظهور مى‌كند، و شبیه‌ترین فرد به رسول الله است، تمام مردم جهان را بكشد و از هر هزار نفر ، تنها یك نفر را باقى بگذارد؟

پاسخ چهارم: حضرت مهدی، بسیاری از شهرها را بدون جنگ تصرف می‌كند

طبق برخى از روایات، حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشریف در زمانى ظهور مى‌كند كه مردم به رشد كامل عقلى رسیده‌اند و حق و باطل را به راحتى تشخیص داده و مى‌پذیرند .

شیخ كلینى در كتاب شریف كافى و شیخ صدوق در كتاب كمال الدین از امام باقر علیه السلام نقل مى‌كنند كه آن حضرت فرمود:

إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اللَّهُ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلَامُهُمْ .

هنگامى كه قائم ظهور مى‌كند دست خود را روى سر مردم مى‌گذارد و بدان وسیله عقول آنها جمع و افكارشان كامل مى‌گردد.

الكلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)، الأصول من الكافی، ج1، ص 25، ناشر: اسلامیه‏، تهران‏، الطبعة الثانیة،1362 هـ.ش.

الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (متوفاى381هـ)، كمال الدین و تمام النعمة، ص 675، تحقیق: علی اكبر الغفاری، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامی ( التابعة ) لجماعة المدرسین ـ قم، 1405هـ .

طبیعى است كه وقتى عقل مردم كامل باشد، به راحتى مى‌توانند نفع و ضرر واقعى خود را تشخیص داده و تسلیم حق خواهند شد .

با توجه به این روایات، براى اجراى عدالت، جنگ و كشتار زیادى صورت نخواهد گرفت؛ چون عقل مردم كامل است و وقتى بفهمند كه پذیرش ولایت آن حضرت به نفع آن‌ها است، به راحتى و بدون جنگ، خواهند پذیرفت.

از همین رو، در برخى از كتاب‌هاى شیعه و سنى روایاتى وجود دارد كه امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف، برخى از شهرها را بدون جنگ تصرف خواهد كرد.

سید بن طاووس از علماى بزرگ شیعه در كتاب الملاحم و الفتن به نقل از نعیم بن حماد مروزى، و جلال الدین سیوطى به نقل از همو به نقل از امیرمؤمنان علیه السلام مى‌نویسند كه آن حضرت فرمود:

إذا بعث السفیانی إلى المهدی جیشا فخسف بهم بالبیداء ، وبلغ ذلك أهل الشام ، قالوا لخلیفتهم : قد خرج المهدی فبایعه وادخل فی طاعته وإلا قتلناك ، فیرسل إلیه بالبیعة ، ویسیر المهدی حتى ینزل بیت المقدس ، وتنقل إلیه الخزائن ، وتدخل العرب والعجم وأهل الحرب والروم وغیرهم فی طاعته من غیر قتال حتى تبنى المساجد بالقسطنطینیة وما دونها.

آنگاه كه سفیانى لشكرى براى نبرد با مهدى (عج) گسیل مى‏كند، لشكریان او در «بیدا» دچار خسوف مى‏شوند. این بیچارگى كه به اطلاع اهل شام مى‏رسد، پیشقراول آنها مى‏گوید: مهدى (عج) ظهور كرده است باید با او بیعت كنى و از وى اطاعت‏ نمائى و در غیر اینصورت تو را مى‏كشیم. براى همین با حضرت او بیعت مى‏نماید.

حضرت مهدى (عج) از آنجا حركت مى‏كند تا وارد بیت المقدس مى‏شود و خزانه‏هاى آنجا را در اختیار درمى‏آورد و در این هنگام عرب و عجم و جنگجویان و رومیان و سلسله‏هاى مختلف دیگر از وى اطاعت مى‏كنند و جنگ و جدالى در برابر تسلیم آنها به دست مهدى (عج) پیش نمى‏آید تا آنجا كه مسجدهائى در اسلامبول و امكنه دیگر بنیان مى‏كنند.

سید بن طاووس الحسینی ، علی بن موسى بن جعفر بن محمد (متوفاى664هـ)، التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن المعروف بالملاحم و الفتن، ص 139، ناشر: مؤسسة صاحب الأمر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) ـ قم، الطبعة: اولى، 1416هـ

المروزی، أبو عبد الله نعیم بن حماد (متوفاى288هـ) ، كتاب الفتن ، ج1، ص349، تحقیق : سمیر أمین الزهیری ، ناشر : مكتبة التوحید - القاهرة ، الطبعة : الأولى ، 1412هـ.

السیوطی، جلال الدین أبو الفضل عبد الرحمن بن أبی بكر (متوفاى911هـ)، الحاوی للفتاوی فی الفقه وعلوم التفسیر والحدیث والاصول والنحو والاعراب وسائر الفنون، ج2، ص69، تحقیق: عبد اللطیف حسن عبد الرحمن، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م.

الهیثمی، ابوالعباس أحمد بن محمد بن علی ابن حجر (متوفاى973هـ)، الفتاوی الحدیثیة، ج1، ص30، ناشر: دار الفكر، طبق برنامه الجامع الكبیر.

همچنین على بن یونس عاملى از علماى شیعه از امیرمؤمنان علیه السلام نقل مى‌كند كه امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشریف، برخى از شهرها را با تكبیر فتح خواهند كرد و مردم با شنیدن صداى تكبیر آن حضرت، تسلیم حق مى‌شوند و حكومت و ولایت آن حضرت را خواهند پذیرفت.

وعن أمیر المؤمنین علیه السلام لا تبقى مدینة دخلها ذو القرنین إلا دخلها المهدی ویأتی إلى مدینة فیها ألف سوق فی كل سوق مائة دكان ، فیفتحها ویأتی مدینة یقال لها القاطع على البحر المحیط ، طولها ألف میل وعرضها خمسمائة میل ، فیكبرون الله ثلاثا فتسقط حیطانها ، فیخرج منها ألف ألف مقاتل ثم یتوجه إلى القدس الشریف.

از امیرمؤمنان علیه السلام نقل شده است كه هیچ شهرى باقى نمى‌ماند كه ذو القرنین وارد آن شده باشد؛ مگر این كه مهدى (عج) نیز وارد آن خواهد شد. او وارد شهرى مى‌شود كه هزار بازار و هر بازارى صد مغازه دارد؛ پس آن را فتح مى‌كند و وارد شهرى مى‌شود كه گفته مى‌شود آن شهر قاطع بحر محیط (طبق برخى از روایات شیعه، مقصود شهرى در كنار رود نیل است) است، طول این شهر هزار میل و عرض آن پانصد میل است. سربازان حضرت سه بار تكبیر مى‌گویند كه به وسیله آن دیوارهاى این شهر مى‌ریزد و در نتیجه یك میلیون جنگجو از آن خارج مى‌شود و سپس امام به طرف بیت المقدس حركت خواهند كرد.

العاملی النباطی ، الشیخ زین الدین أبی محمد علی بن یونس (متوفاى877هـ) الصراط المستقیم إلى مستحقی التقدیم، ج2، ص257، تحقیق: محمد الباقر البهبودی، ناشر : المكتبة المرتضویة لإحیاء الآثار الجعفریة، الطبعة الأولى، 1384هـ

طبق این روایت، سلاح آن حضرت براى فتح برخى از شهرها، شمشیر و تفنگ و ... نیست؛ بلكه آن حضرت با تكبیر گفتن این مناطق را فتح خواهد كرد .


پیوندها: آیا واقعیت دارد كه امام زمان (عج) از هر هزار نفر 999 نفر را خواهد كشت؟ (1) ،

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر